domingo

Autoavaluació




La meva autoavaluació de l’assignatura és molt positiva. Aquesta assignatura m’ha permès conèixer tot un món professional que sabia que existia, però que no tenia clar que era una opció pels pedagogs i les pedagogues. En aquest sentit, he pogut descobrir que el nostre perfil encaixa bé amb una pràctica que combina: les eines comunicatives – especialment l’escolta activa -  i la voluntat de resolució positiva dels conflictes a tots nivells. Nosaltres com a pedagogs i pedagogues estem especialment sensibilitzats vers les problemàtiques de l’Escola; no obstant, com hem vist els àmbits d’aplicació de la mediació són molt diversos i, en la majoria dels casos, també tenen a veure amb necessitats educatives de les persones implicades. En aquest sentit, la mediació de conflictes no és només una tècnica, sinó també és una metodologia d’( auto)aprenentatge. Aprenentatge, com veiem, en dos sentits bàsics. Per una banda, un aprenentatge  general de com funcionen les relacions humanes quan hi ha conflictes d’interessos entre dues parts – o més parts. D’altra banda, com aprenentatge personal vers les múltiples situacions de la pròpia vida en les que ens enfrontem a la necessitat d’utilitzar competències de gestió positiva de conflictes. En aquest sentit, mediant conflictes, ens coneixem a nosaltres mateixos – en les nostres virtuts i debilitats – i ens podem transformar tot millorant les nostres habilitats, especialment, comunicatives.

En aquest sentit, l’assignatura m’ha facilitat l’ aprofundir en l’aprenentatge d’aquest àmbit específic i, sobretot, ampliar els meus propis horitzons al respecte. En aquest sentit, la construcció d’un espai d’aprenentatge com el bloc, a més d’un espai de reflexió vers el que em treballat a l’aula, ha contribuït a intentar elaborar una mirada pròpia com a mediador. Així, no només he pretès entendre el procés de mediació, sinó també aplicar-lo a contextos diferents i, d’alguna manera, fer-me’l propi. En aquest sentit, modestament, moltes de les reflexions que he elaborat al llarg de l’assignatura passen per fer de “la mediació” una metodologia que es repensa a sí mateixa i que intenta estendre la seva aplicació a formes inèdites – o fins i tot insospitades – com per exemple: la perspectiva narrativa, la identitat, una economia del conflicte, etc.

De forma estrictament personal, destaco el fet que he assistit a pràcticament totes les classes, he participat activament en bona part de les activitats i m’he implicat en totes les tasques pròpies de l’assignatura. A més, sempre he intentat aportar el propi punt de vista per tal de col·laborar en l’aprenentatge compartit de l’assignatura. En aquest sentit, he procurat contribuir de forma constructiva en el desenvolupament de les classes, en les activitats plantejades – dinàmiques de simulació i altres - i en les tasques individuals i en grup.

Finalment, voldria agrair a les meves companyes de grup el haver possibilitat un treball participatiu i, al seu torn, a l’Esther – la nostra professora – el suport i l’atenció rebuda a nivell personal; així com, la seva preocupació manifesta a l’hora de planejar-nos una exposició de l’assignatura variada i rica en matisos, tot assegurant-nos un molt bon aprenentatge. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario