viernes

Alternatives lúdiques com a didàctica de resolució de conflictes



En aquesta entrada reflexionarem, en tant que pedagogs/gues, vers una alternativa lúdica de didàctica de resolució de conflictes. En aquest sentit, proposarem la utilització de mitjans audiovisuals com la TV, pel·lícules, noticies de diari, obres de teatre, literatura i internet per tal de facilitar la didàctica de resolució de conflictes. 

D'entrada, hem de considerar que un conflicte és quelcom despersonalitzable i accidental. En conseqüència, hauria de ser possible traslladar l'ocorregut a un escenari fictici per tal d'analitzar-ne diferents solucions. Així, una bona forma d'entendre perquè els individus estem fascinats per les histories, els contes i la ficció en general és adonar-nos que les nostres possibilitats de vida són limitades i necessitem altres representacions d'alternatives de vida, sense assumir-ne el cos de les conseqüències directament o en primera persona. 
Des d'un punt de vista educatiu, considerem interessant apostar per la introducció de continguts de ficció on es plantegin conflictes i formes de resolució - positives i negatives - d'aquests com a via d'aprenentatge. A més, seria convenient introduir continguts teòrics per tal de que els destinataris reflexionessin aquests continguts en els termes propis de la teoria de mediació de conflictes.

Des d'un punt de vista lúdic,  entendre el conflicte com a quelcom consubstancial a la interacció humana que requereix una gestió creativa, responsable i justa és un metavalor que tot sovint pot resultar complex d'interioritzar. Per tant, considerem oportú l’ús de continguts atractius pels destinataris en els que es plantegin conflictes en diferents mitjans i propostes d'actuació davant d'aquests, de forma demostrativa, pràctica i actualitzada als nous llenguatges de comunicació social. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario